Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Ruim een kwart (27%) van de inwoners van Enschede heeft (heel) veel vertrouwen in de manier waarop de gemeente wordt bestuur. Een kleiner deel (22%) heeft weinig tot geen vertrouwen in het gemeentebestuur. De helft van de inwoners (51%) geeft een neutraal antwoord: niet veel/niet weinig. Met de stelling ‘de gemeente laat inwoners meedenken bij plannen’ is 45 procent het eens, 22 procent het oneens en 33 procent antwoordt neutraal.

De algemene en digitale dienstverlening worden als ruim voldoende gewaardeerd, respectievelijk een 6,6 en 7,0. Twee derde van de inwoners die contact hebben gehad met de gemeente geven aan dat de informatie juist en volledig is, de afhandelingsduur acceptabel is en het resultaat is wat ze wilden. Iets meer dan de helft (54%) is het ermee eens dat ze tijdens de behandeling van vraag of klacht op de hoogte zijn gehouden.

Veel mensen (69%) zijn gehecht aan de buurt waar ze wonen en voelen zich thuis in hun buurt (83%). Ongeveer 60 procent geeft aan dat er voldoende groen in de buurt is en dat de buurt netjes en schoon is.

Een kwart van de mensen voelt zich soms tot vaak eenzaam. 61 procent heeft vertrouwen in de toekomst.

Meer resultaten vindt u dit factsheet.

kennispunt-gemeente